Information om din storstädning

Dags för storstädning

Nu närmar sig din storstädning med stormsteg! Vi på Qleano tar vårt uppdrag på stort allvar och vi kommer att göra allt i vår makt för att städningen och din kundupplevelse blir så bra och angenäm som möjligt.

Här har vi samlat vad som ingår när du bokar din storstädning via Qleano.

Om du har frågor eller funderingar kan du alltid höra av dig till oss.

Du kan ladda ned eller skriva ut checklistan för storstädning genom att klicka här.

If you need the checklist in English, you can click here. 

  • Det här ingår i din storstädning
    • I alla rum kommer vi att

       

      • – Putsa fönster.
      • – Dammsuga golv, mattor och klädda/ stoppade möbler.
      • – Skaka av små mattor (om möjligheten finns).
      • – Moppa/torka av golven.
      • – Torka av golvlister, dörrar, dörrhandtag, karmar, kontakter, fönsterbrädor och fria ytor.
      • – Damma och torka av element.
      • – Putsa av speglar.
      • – Tömma papperskorgar.
      • – Damma av möbler och lampor.
      • – Dammtorka/damma av prydnadssaker, hyllor och tavlor (ej putsa).
    • När det gäller badrum och toalett kommer vi att

       

      • – Rengöra ytskikt av badkar/dusch och toalett.
      • – Torka av utsida av badrumsskåp.
      • – Rengöra och putsa kran och handfat.
      • – Torka av väggar.
      • – Rengöra utsidan på vitvaror
      • – Lätt städning ytskikt i bastu (ej aggregat).

      Om fronten till badkar är borttagen gör vi en enklare rengöring även där. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi eller vattenlås till handfat.

    • I köket kommer vi att
      • – Torka av fläkt.
      • – Torka utsida av vitvaror.
      • – Rengöra in- och utvändigt i sopskåp.
      • – Rengöra disk- och köksbänk.
      • – Rengöra spis och kakel.
      • – Torka av köksluckor och köksskåp utvändigt.
    • Ingår om avtalat

       

      • – Ugnsrengöring.
      • – Invändig rengöring av kyl och frys, skåp och garderober om det är tömt.
      • – Persienner.
  • Vad ingår inte i storstädningen?

     

    • – Våttorkning av väggar och tak.
    • – Braskamin.
    • – Vattenlås.
  • Att tänka på innan storstädningen ska utföras
    • Viktig info om fönsterputsningen

       

      • – Fönsterputsning ingår förutsatt att fönstren går att rengöras på en fallhöjd om mindre är två (2) meter och/ eller där säkerhetsanordning inte krävs (ex. skylift och/ eller sele i enlighet med arbetsmiljöverket).
      • – Om du har avtagbara spröjs på dina fönster behöver du demontera de innan städningen utförs.
      • – På grund av kyla under vinterhalvåret kan det bli svårt att rengöra fönstrens utsida och mellan glasen. Detta då för kall temperatur gör att vattnet fryser väldigt fort, och kan i värsta fall orsaka skada på fönstren i form av sprickor. Vi använder lite t-röd i vattnet för att det inte ska frysa direkt, men detta hjälper bara till en viss grad. Vi gör alltid vårt yttersta, men reserverar oss för att kylan kan göra att vi inte kan utföra detta moment
    • Att tänka på innan vi kommer

       

      • – Vi våttorkar inte väggar och tak. Här dammtorkar vi enbart på grund av skaderisk på ytskiktet.
      • – Färgrester, klisterlappar etc tar vi ej ansvar för, p.g.a. skaderisk på ytskikt.
      • – Det är alltid lättare att städa när man ser. Därför behöver det finnas el och belysning i bostaden.
      • – Innan vi kommer är det bra om ni kan plocka undan så mycket som möjligt och frigöra öppna ytor. Det gör vårt arbete enklare och mer effektivt och vi hinner med mer saker när vi är på plats.
      • – Hur starka vi än är så flyttar vi inte på möbler på grund av risken för skador på golvets ytskikt.
      • – Om det finns skador/slitage i bostaden vi bör känna till ska ni kontakta vår kundsupport.
      • – Om ni har hund, katt eller annat husdjur hemma är det toppen om ni säger till i förväg. Våra städteam kan, liksom alla andra, vara allergiska mot pälsdjur eller ha fobier mot stora läskiga spindlar.
    • Ytskiktet i bostaden

       

      • – Vi förbehåller oss rätten att avbryta en tjänst om vi bedömer att bostaden är utöver normalt skick. Dock erbjuder vi möjligheten att utföra tjänsten mot extra timdebitering baserat på bostadens befintliga och faktiska skick förutsatt att det inte är av sanitärt skick. Får vi inte tag på dig kan det hända att tjänsten avbryts.
      • – Vi tar ej ansvar för nikotinavlagringar
    • Nyckelhantering

       

      • – Om du som kund vill att vi ska lämna nyckeln till din bostad i postfack, brevlåda eller brevinkast ansvarar Qleano ej för nyckeln från och med att vi lagt ifrån oss denna på anvisat ställe.
      • – Vi ser gärna att du eller någon annan finns på plats och låser upp till personalen.
      • – Om nyckel måste hämtas på annan plats än utförandeadress kan extra debitering tillkomma. Kontakta vår kundsupport.
    • Avbokning och felanmälan

       

      • – Avbokning av tjänsten ska ske minst 5 dagar innan avtalat städdatum för att undvika debitering. Fram till och med tredje (3:e) dagen innan avtalat städdatum faktureras 550 kr inkl. moms för avbokad tjänst. Sker en avbokning efter denna tidpunkt (48 h innan städdatumet och framåt) faktureras det fulla beloppet på avtalat pris oavsett orsak. Avgiften avser bland annat kostnader för uppbokad personal samt nekande av kunder som önskat samma tid.
      • – Eventuella synpunkter på städningen ska ske senast 48 timmar efter utförandedatum.
      • – Vi kommer tillbaka inom tre arbetsdagar och åtgärdar de problem som kan uppstå.
      • – Qleano betalar inte ut någon ersättning om kunden själv rättar till brister i storstädningen.
  • Fakturainformation

     

    • – Betalningstid ligger på 10 dagar.
    • – Fakturan skickas vanligtvis via e-post. Om fakturan ska skickas via vanlig post tillkommer en fakturaavgift på 25 kronor.
    • – Materialkostnad, resekostnad och eventuella avdrag ingår alltid i priset och specificeras på fakturan.
    • – För privatpersoner som anlitar oss sker betalning av faktura till Serafim Finans AB (serafimfinans.se).
    • – Eventuella invändningar mot fakturan ska göras senast samma dag som förfallodatumet på fakturan för att de ska beaktas. Vid betalning efter förfallodatumet debiteras dröjsmålsränta med 24 % årligen. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kronor. Vid fortsatt utebliven betalning går ärendet över till inkasso.
    • – Det genomförs en standard kreditkontroll vid bokningstillfället vilket kan medföra att en omfrågadkopia skickas till dig.
    • – Personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR)

STRÅLANDE!
Ditt meddelande är mottaget och vi återkommer till dig så snart vi har möjlighet.

Kostnadsfri offert inom 1 minut Svar direkt via mail eller sms.