Information om din hemstädning

Dags för hemstädning

En enklare vardag, mer tid över och ett renare hem. Välkommen till hemstädningens fantastiska värld!

Här har vi samlat vad som ingår i tjänsten och vad du kan förvänta dig av din städleverantör som kommer att utföra din hemstädning.

Om du har frågor eller funderingar kan du alltid höra av dig till oss.

Du kan ladda ned eller skriva ut checklistan genom att klicka här.

  • Vad ingår i min hemstädning?
    • I alla rum kommer vi att

       

      • – Dammsuga golv, mattor och klädda/ stoppade möbler.
      • – Skaka och vädra små mattor (om möjligheten finns).
      • – Moppa / torka av golvet.
      • – Torka av golvlister, dörrar, dörrhandtag, karmar, kontakter, fönsterbrädor och fria ytor.
      • – Damma och torka av element.
      • – Putsa av speglar.
      • – Tömma papperskorgar.
      • – Damma av möbler och lampor.
      • – Dammtorka/damma av prydnadssaker, hyllor och tavlor (ej putsa).
    • När det gäller badrum och toalett kommer vi att

       

      • – Rengöra ytskikt av badkar/dusch och toalett.
      • – Torka av utsida av badrumsskåp.
      • – Rengöra och putsa kran och handfat.
      • – Torka av väggar.
      • – Rengöra utsidan på vitvaror
      • – Lätt städning ytskikt i bastu (ej aggregat).

      Om fronten till badkar är borttagen gör vi en enklare rengöring även där. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi eller vattenlås till handfat.

    • I köket kommer vi att

       

      • – Torka av fläkt.
      • – Torka utsida av vitvaror.
      • – Rengöra in- och utvändigt i sopskåp.
      • – Rengöra disk- och köksbänk.
      • – Rengöra spis och kakel.
      • – Torka av köksluckor och köksskåp utvändigt.
    • Tillval (alltid valbart)

       

      • – Ugnsrengöring (insida ugn).
      • – Fönsterputsning.
      • – Invändig rengöring av kyl och frys.
      • – Invändig rengöring av skåp och lådor.
  • Vad ingår inte i hemstädningen?

     

    • – Våttorkning av väggar och tak.
    • – Braskamin.
    • – Vattenlås.
  • Att tänka på innan hemstädning ska utföras
    • Kom ihåg detta inför din hemstädning

       

      • – På grund av risken för skador på ytskiktet kan vi inte våttorka väggar och tak. Här dammtorkar vi enbart.
      • – Det är alltid lättare att städa när man ser. Därför behöver det finnas el och belysning i bostaden.
      • – Innan vi kommer är det bra om ni kan plocka undan så mycket som möjligt och frigöra öppna ytor. Det gör vårt arbete enklare och mer effektivt och vi hinner med mer saker när vi är på plats.
      • – Hur starka vi än är så flyttar vi inte på möbler på grund av risken för skador på golvets ytskikt.
      • – Om det finns skador/slitage i bostaden vi bör känna till ska ni kontakta vår kundsupport.
      • – Om ni har hund, katt eller annat husdjur hemma är det toppen om ni säger till i förväg. Våra städteam kan, liksom alla andra, vara allergiska mot pälsdjur eller ha fobier mot stora läskiga spindlar.
      • – När vi säger timdebitering så avser detta antalet timmar per person. Om två personer är på plats i två timmar blir detta således fyra timmars arbete.
    • Nyckelhantering

       

      • – Om du som kund vill att vi ska lämna nyckeln till din bostad i postfack, brevlåda eller brevinkast ansvarar vi ej för nyckeln från och med att vi lagt ifrån oss denna på anvisat ställe.
      • – Om nyckel måste hämtas på annan plats än utförandeadress tillkommer extra debitering. Kontakta vår kundsupport.
    • Ytskiktet i bostaden

       

      • – I händelse av att ytskiktet i din bostad inte bedöms vara av normal grad kommer våra medarbetare att kontakta dig för att diskutera en eventuell extra debitering. Får vi inte tag på dig kan det hända att tjänsten avbryts.
    • Avbokning och felanmälan

       

      • – Avbokning av tjänsten ska ske minst 48 timmar innan städning utförs, annars debiteras en avbokningsavgift på 250 kronor inkl. moms. (Denna avgift avser bl.a. kostnader för uppbokad personal).
      • – Synpunkter på städningen ska anmälas senast 48 timmar efter utförandedatum
      • – Om du önskar göra en ombokning eller har synpunkter om tjänstens utförande ber vi dig ta kontakt med din städleverantör. Kontaktuppgifter finns i din bokningsbekräftelse.
  • Fakturainformation

     

    • – Betalningstid ligger på 10 dagar.
    • – Fakturan skickas vanligtvis via e-post. Om fakturan ska skickas via vanlig post tillkommer en fakturaavgift på 25 kronor.
    • – Materialkostnad, resekostnad och eventuella avdrag ingår alltid i priset och specificeras på fakturan.
    • – För privatpersoner som anlitar oss sker betalning av faktura till Serafim Finans AB (serafimfinans.se).
    • – Eventuella invändningar mot fakturan ska göras senast samma dag som förfallodatumet på fakturan för att de ska beaktas. Vid betalning efter förfallodatumet debiteras dröjsmålsränta med 24 % årligen. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kronor. Vid fortsatt utebliven betalning går ärendet över till inkasso.
    • – Vid betalning av fakturan ska avsändaren vara den person som RUT-avdraget ska göras på.
    • – Det genomförs en standard kreditkontroll vid bokningstillfället vilket kan medföra att en omfrågadkopia skickas till dig.
    • – Personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) som trädde i kraft 25 maj 2018.

STRÅLANDE!
Ditt meddelande är mottaget och vi återkommer till dig så snart vi har möjlighet.

Kostnadsfri offert inom 1 minut Svar direkt via mail eller sms.