Information om din fönsterputsning

Information inför din fönsterputsning

Nu är det snart dags för fönsterputsning! Vi på Qleano tar vårt uppdrag på stort allvar och vi kommer att göra allt i vår makt för att städningen och din kundupplevelse blir så bra och angenäm som möjligt.

Här har vi samlat vad som ingår när du bokar din fönsterputsning via Qleano.

Om du har frågor eller funderingar kan du alltid höra av dig till oss.

Du kan ladda ned eller skriva ut checklistan som .pdf genom att klicka här.

  • Det här ingår i din fönsterputsning
    • Fönsterputsning

       

      • – Putsning in- och utsida av glasen.
      • – Putsning dubbelsidiga fönster (fyra sidor glas).
      • – Rengöring av karmar (insida).
    • Ingår om avtalat

       

      • – Persienner.
      • – Spröjsade fönster (Går det att klicka bort spröjsen ber vi dig att göra det innan vi kommer).
      • – Inglasad balkong.
      • – Fönsterbleck (ytskikt som tillhör fasaden).
    • Lite mer om fönsterputsningen

       

      • – Fönsterputsning ingår förutsatt att fönstren går att rengöras på en fallhöjd om mindre är två (2) meter och/ eller där säkerhetsanordning inte krävs (ex. skylift och/ eller sele i enlighet med arbetsmiljöverket).
      • – Om du har avtagbara spröjs på dina fönster behöver du demontera de innan städningen utförs.
      • – På grund av kyla under vinterhalvåret kan det bli svårt att rengöra fönstrens utsida och mellan glasen. Detta då för kall temperatur gör att vattnet fryser väldigt fort, och kan i värsta fall orsaka skada på fönstren i form av sprickor. Vi använder lite t-röd i vattnet för att det inte ska frysa direkt, men detta hjälper bara till en viss grad. Vi gör alltid vårt yttersta, men reserverar oss för att kylan kan göra att vi inte kan utföra detta moment
  • Att tänka på innan din fönsterputsning

     

    • – Lägg fram eventuella nycklar för fönsterlås.
    • – Färgrester, klisterlappar etc tar vi ej ansvar för, p.g.a. skaderisk på ytskikt.
    • – Det är alltid lättare att städa när man ser. Därför behöver det finnas el och belysning i bostaden.
    • – Innan vi kommer är det bra om ni kan plocka undan blommor och saker från fönsterbrädor samt plocka ner gardiner. Det gör vårt arbete enklare och mer effektivt.
    • – Hur starka vi än är så flyttar vi inte på möbler på grund av risken för skador på golvets ytskikt. Flytta därför undan eventuella möbler som kan vara i vägen för fönstren.
    • – Om det finns något fönster som är svårt att öppna eller kräver något speciellt för att öppna, meddela vår kundsupport innan.
    • – Om det finns skador/slitage vi bör känna till ska ni kontakta vår kundsupport innan.
    • – Om ni har hund, katt eller annat husdjur hemma är det toppen om ni säger till i förväg. Våra städteam kan, liksom alla andra, vara allergiska mot pälsdjur eller ha fobier mot stora läskiga spindlar.
  • Annan viktig information inför uppdraget
    • Viktig info om fönsterputsningen

       

      • – Fönsterputsning ingår förutsatt att fönstren går att rengöras på en fallhöjd om mindre är två (2) meter och/ eller där säkerhetsanordning inte krävs (ex. skylift och/ eller sele i enlighet med arbetsmiljöverket).
      • – Om du har avtagbara spröjs på dina fönster behöver du demontera de innan städningen utförs.
      • – På grund av kyla under vinterhalvåret kan det bli svårt med rengöring av fönstrens utsida, men vi gör alltid vårt yttersta.
    • Nyckelhantering

       

      • – Om du som kund vill att vi ska lämna nyckeln till din bostad i postfack, brevlåda eller brevinkast ansvarar Qleano ej för nyckeln från och med att vi lagt ifrån oss denna på anvisat ställe.
      • – Vi ser gärna att du eller någon annan finns på plats och låser upp till personalen.
      • – Om nyckel måste hämtas på annan plats än utförandeadress kan extra debitering tillkomma. Kontakta vår kundsupport.
    • Avbokning och felanmälan

       

      • – Avbokning av tjänsten ska ske minst 10 dagar innan avtalat städdatum för att undvika debitering. Fram till och med tredje (3:e) dagen innan avtalat städdatum faktureras 550 kr inkl. moms för avbokad tjänst. Sker en avbokning efter denna tidpunkt (48 h innan städdatumet och framåt) faktureras det fulla beloppet på avtalat pris oavsett orsak. Avgiften avser bland annat kostnader för uppbokad personal samt nekande av kunder som önskat samma tid.
      • – Reklamation ska ske senast 5 dagar efter utförandedatum.
      • – Vi kommer tillbaka inom max tre arbetsdagar och åtgärdar de problem som kan uppstå.
      • – Qleano betalar inte ut någon ersättning om kunden/köparen själv rättar till brister i byggstädningen.
  • Fakturainformation

     

    • – Betalningstid ligger på 10 dagar.
    • – Fakturan skickas vanligtvis via e-post. Om fakturan ska skickas via vanlig post tillkommer en fakturaavgift på 25 kronor.
    • – Materialkostnad, resekostnad och eventuella avdrag ingår alltid i priset och specificeras på fakturan.
    • – För privatpersoner som anlitar oss sker betalning av faktura till Serafim Finans AB (serafimfinans.se).
    • – Eventuella invändningar mot fakturan ska göras senast samma dag som förfallodatumet på fakturan för att de ska beaktas. Vid betalning efter förfallodatumet debiteras dröjsmålsränta med 24 % årligen. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kronor. Vid fortsatt utebliven betalning går ärendet över till inkasso.
    • – Det genomförs en standard kreditkontroll vid bokningstillfället vilket kan medföra att en omfrågadkopia skickas till dig.
    • – Personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR)

STRÅLANDE!
Ditt meddelande är mottaget och vi återkommer till dig så snart vi har möjlighet.

Kostnadsfri offert inom 1 minut Svar direkt via mail eller sms.